UnoJoy czyli Arduino UNO jako pad

Ten artykuł przedstawi Ci w jaki sposób przekształcić nasze Arduino UNO w pada do komputera oraz jak przywrócić ponownie Arduino do standardowego trybu działania.

Co będzie nam potrzebne?

  • Arduino UNO które do komunikacji wykorzystuje Atmel Mega 16U2 (jak rozpoznać dalej)
  • przewody
  • przyciski
  • joystick

Jak rozpoznać które Arduino UNO się będzie nadawać?

Arduino które będziemy mogli wykorzystać do komunikacji będzie wykorzystywać mikro kontroler Atmel Mega 16U2, większość tanich klonów do komunikacji wykorzystuje CH340G, Arduino może być oczywiście w wersji z Atmegą SMD lub THT, jest to bez znaczenia.

A więc teraz na obrazku przedstawię po czym rozpoznać które Arduino się nada, na zielono zaznaczyłem po czym rozpoznać że nasze Arduino się nadaje a na czerwono po czym że się nie nadaje.

Pobieranie i instalacja

A więc teraz przyszedł czas na pobranie paczki zip z rzeczami które będą nam potrzebne, najnowsza wersja jest z 2014 roku, w oryginalnej paczce jest mały błąd który został poprawiony w paczce którą udostępnię wam do pobrania, możecie także pobrać oryginalną paczką z Githuba autora. A tutaj może pobrać poprawioną przez nas wersję UnoJoy Windows LearnDuino.

1.Wypakuj zawartość archiwum które pobrałeś

2.Uruchom plik wykonywalny UnoJoyDriverInstaller.bat

W oknie kreatora instalacji sterowników wicśnij przycisk dalej, po zainstalowaniu powinieneś ujrzeć taki widok, nie przejmuj się tym że instalacja jednego z sterowników się nie powiodła ponieważ nie ma to żadnego znaczenia w tym przypadku.

3.Podłącz Arduino do komputera i wgraj przykładowy szkic który znajdziesz w folderze UnoJoyArduinoSample

4.Połącz piny Arduino zgodnie z załączonym obrazkiem na dowolny czas (może być to ułamek sekundy lub kilka sekund nie ma to większego znaczenia)

Po rozłączeniu pinów Arduino w menedżerze urządzeń ujrzymy nowe urządzenie a mianowicie „ATmega16U2”

5.Uruchom plik wykonywalny TurnIntoAJoystick.bat

Spowoduje to wgranie zmodyfikowanego bootloadera na mikro kontroler odpowiedzialny za komunikację, po zakończeniu wgrywania naciśnij dowolny przycisk, spowoduje to zakończenie procesu oraz zamknięcie okna oraz odepnij Arduino od komputera.

7.Podłącz Arduino do komputera

Jeśli w „Kontrolery Gier” znajduje się „UnoJoy Joystick” znaczy to że wszystko wykonało się poprawnie.

6.Podłącz do Arduino Joystick, przyciski itd.

W przykładzie pokazanym tutaj podepnę dwa przyciski micro switch oraz jeden joystick korzystając z pinów A0, A1, A4, 2, 3. (Do pinów od 2 do 13 oraz A4 i A5 możemy podpiąć przyciski a do pinów od A0 do A3 możemy podpiąć joysticki/potencjometry.)

7.Teraz możemy podpiąć i przetestować naszego pada w ulubionej grze lub we właściwościach pada w ustawieniach.

Przywracanie Arduino do normalnego działania

1.Połącz piny Arduino tak samo jak w kroku czwartym

Zgodnie z załączonym obrazkiem na dowolny czas (może być to ułamek sekundy lub kilka sekund nie ma to większego znaczenia)

2.Uruchom plik wykonywalny TurnIntoAnArduino.bat

Spowoduje to wgranie oryginalnego bootloadera na mikro kontroler odpowiedzialny za komunikację, po zakończeniu wgrywania naciśnij dowolny przycisk, spowoduje to zakończenie procesu oraz zamknięcie okna, a następnie odepnij Arduino od komputera.

3.Podłącz Arduino do komputera

Po tym zabiegu Arduino nie zgłosi się już jako pad oraz będzie działać tak jak działało oryginalnie.

 

Dziękujemy za zainteresowanie artykułem, w razie problemów chętnie pomożemy z ich rozwiązaniem a na pytania chętnie odpowiemy.

Dawid Przychodni

Create Account



Log In Your Account